Lejek sprzedaży – zautomatyzowana i przewidywalna kampania

Najlepsze i najskuteczniejsze kampanie reklamowe tworzone przez najlepsze agencje marketingowe na świecie wykorzystują ideę lejka sprzedażowego. 

Lejek sprzedażowy to nic innego jak stworzenie ścieżki dla Klienta, gdzie jest przeprowadzany za rękę od momentu pierwszego kontaktu z Twoją reklamą w sieci aż po faktyczny zakup produktu/usługi w Twojej firmie. Stworzenie takiej ścieżki jest konieczne do nawiązania relacji z potencjalnym Klientem. 

Tak samo jak w świecie offline nawiązujemy relacje z przedstawicielem handlowym rzadko się zdarza, że dokonujemy zakupu od razu – w pierwszym kontakcie no chyba, że masz świetny produkt i handlowca. wink

Najczęściej do zakupu dochodzi, gdy nawiążemy relację z Klientem, gdy pozna nasz produkt, naszą firmę, zaangażuje się w tą relację, a w momencie, kiedy będzie nam już ufał – dokona zakupu. Dokładnie taki sam proces dokonuje się w Internecie (online) – różnica jest taka, że stosuje się tutaj inne narzędzia i podejścia, aby zbudować relację z Klientem. 

Czy wiesz, że… 

Według badań, tylko 3% Klientów mających kontakt z Twoją reklamą jest gotowa na zakup twojego produktu/usługi w tym momencie. 

Kolejne 7% jest otwartych na zakup. Następne 30% osób jest zainteresowanych tym co oferujesz i mogą kupić coś od Ciebie, ale nie teraz. 

Teraz zobacz, robiąc kampanię reklamową skupioną tylko na Klientach gotowych na zakup tu i teraz (80% kampanii w sieci) walczysz z konkurencję o te 3% rynku i się “wykrwawiasz” razem z nimi.  

   
ZAPAMIĘTAJ! 

Stosując lejek sprzedaży, koncentrujesz się na dodatkowych 37% Klientach, których najczęściej odpuszcza Twoja konkurencja. W tych      Klientach drzemie ogromny potencjał sprzedażowy a lejek jest po to, aby aktywować do zakupu właśnie te 37% potencjalnych Klientów. 

PS. Możemy zbudować dla Ciebie kampanię reklamową w postaci lejka sprzedaży w takich kanałach jak: