Strategie pozyskiwania Klientów w sieci 

Kiedyś na spotkaniu z naszym Klientem w Krakowie, jeden z członków jego zarządu powiedział do mnie: 

„Panie Rafale, my nie wiemy kogo słuchać, każdy mówi co innego, jedni mówią, że pozycjonowanie to przeżytek, inni odwrotnie. Potrzebujemy, żeby ktoś nas poprowadził i powiedział co robić”. 

To jest właśnie to co robimy. Przeprowadzamy „za rękę” każdą firmę, która z nami współpracuje, mówimy co działa a co nie działa, co będzie dla niej najlepsze a co jest zwykłą stratą czasu i pieniędzy. Tworzymy dla niej strategię i wprowadzamy ją w życie. 

Diagnoza – kierujemy się przede wszystkim efektami 

Jeżeli stawiając diagnozę twoich działań sprzedażowych w sieci widzimy obszary lub rozwiązania, które umożliwią w szybki i tani sposób zwiększyć Twoją sprzedaż bez konieczności ponoszenia przez Ciebie dodatkowych kosztów – to te działania będą naszym pierwszym wyborem. Twój biznes i interes ekonomiczny jest dla nas najwyższym priorytetem – osiągnięcie najlepszych efektów przy zachowaniu najniższych kosztów. 

W związku z czym, zawsze w pierwszej kolejności szukamy takich kanałów sprzedażowych w Internecie (Google Ads, Facebook, Youtube itd.) oraz takiej strategii, która w jak najkrótszym czasie i przy jak najniższym budżecie da Twojej firmie najlepsze rezultaty – najwyższą stopę zwrotu z zainwestowanych środków na reklamę. 

Wybór kanałów sprzedażowych 

W zależności od produktów czy usług, które sprzedajesz oraz branży w jakiej funkcjonujesz niektóre kanały sprzedażowe (google adwords, facebook itd.) będą dla Ciebie strzałem w dziesiątkę a inne mogą „przepalać” duży budżet bez efektów. Wiedza ekspercka w tym zakresie jest kluczowa, aby ocenić co działa a co nie działa w przypadku Twojej firmy.  

Często przychodzą do nas Klienci i mówią: Facebook nie działa, Instagram nie sprzedaje może Linkedin? Po czym okazuje się, że przy zastosowaniu innych strategii ich reklamy nagle zaczynają sprzedawać w kanałach, w których dotychczas nie sprzedawały. 

Inny przypadek, firmy wydają sporo środków na kampanię google ads a przy takim samym budżecie można na Facebooku zrobić dwukrotnie bardziej opłacalną kampanię. 

Dobór strategii 

Z uwagi na dużą konkurencję praktycznie w każdej branży jeżeli chodzi o reklamę w sieci, niezależnie od wybranych kanałów sprzedażowych dobra strategia jest absolutną podstawą dochodowej kampanii. 

Nie chodzi tutaj o proste strategie, powielane dla każdej firmy z danej branży. Chodzi o taką strategię, która chwyci za „gardło” twoich Klientów i będzie trafiała w punkt, dokładnie w to czego chcą, co ich boli i frustruje – a ty masz na to rozwiązanie. 

Przede wszystkim podstawą jest, skupienie się w kampanii na pewnej grupie Klientów a nie na wszystkich Klientach. Takie podejście stosują najlepsze agencje marketingowe w Polsce i na świecie, skuteczność takich działań potwierdzają również różne badania, z naszego doświadczenia wynika, że daje to bardzo dobre rezultaty. 

  

Poniżej przykłady takich strategii: 

USŁUGI: 

Przykład  – branża monitorowania tras GPS 

Sytuacja w branży wygląda tak, że konkurencja jest bardzo duża a 90% reklam na Facebooku wygląda praktycznie tak samo i walczą o tego samego Klienta. 

Strategia, która tutaj świetnie się sprawdza, to skupienie się nie na wszystkich firmach transportowych (90% reklam) tylko na określonej grupie tych firm. Kampania została skierowana do firm transportowych, które już korzystają z monitorowania GPS ale z różnych względów nie są zadowolone z działania systemu. Reklama trafiła w punkt, uderzyła w problemy, które trapiły te firmy korzystające z kiepskich systemów + zaoferowano im bardzo dobre warunki przejścia na nowy system. 

  

PRODUKTY: 

Przykład telewizorów 

Zaprzyjaźniony sklep internetowy przed świętami mówił do mnie tak: „Słuchaj, te podejścia które prezentujesz dobrze się sprawdzają w usługach, natomiast ja sprzedaję telewizory wiec nie ma tutaj żadnej filozofii ani strategii” 

Kompletna nieprawda! I podałem im przykład jaką strategię mogą tutaj wykorzystać: 

Zamiast skupiać się na wszystkich Klientach, wybierzcie np. grupę Klientów którzy mają „zajawkę” na punkcie technologii – sztuczna inteligencja, obsługa głosowa TV, dobre funkcje smart TV i pod takich Klientów róbcie reklamę. 

  

Przykład – systemy do zarządzania przedsiębiorstwem typu ERP 

Wśród powyższych systemów walka konkurencyjna na polskim rynku jest bardzo zacięta, Klienci mają również spory wybór na rynku, jeżeli chodzi o takie rozwiązania. 

Jak więc zrobić opłacalną kampanię i skłonić do zakupu systemu ERP wybrednych Klientów? 

Znając mocne i słabe strony systemu uznaliśmy, że to co wyróżnia nasz system od konkurencji to niezawodność i szybkość działania. Uznaliśmy, że stworzymy reklamę adresowaną właśnie do takich firm, które szukają bezawaryjnego systemu. Znów przyjęliśmy strategię że zamiast skupiać się na wszystkich Klientach, koncentrujemy się na tych którzy z dużym prawdopodobieństwem zainteresują się naszym systemem. 

Na koniec… 

To jak tworzymy skuteczne strategie, niedostępne dla innych agencji jest naszą najcenniejszą wiedzą – a dla Ciebie największą wartością. Bazujemy tutaj na własnym unikatowym know-how, analizie danych, wiedzy naukowej (teoretycznej) i biznesowej (praktycznej) oraz wiedzy pozyskanej z najlepszych zagranicznych szkoleń. To wszystko w połączeniu z trafną diagnozą specyfiki Twojego biznesu umożliwi nam przygotowanie wysoko rentownej strategii dla Twojej firmy. Więcej na temat naszych kompetencji przeczytasz tutaj >> 

Potrzebujesz pomocy w tym zakresie, zachęcam do współpracy: